1. Sprzątanie biura oznacza czyste powietrze
Większość ludzi, rzuca coś do szuflady biurka, aby usunąć to z oczu. Po chwili jednak wiedzą już, że nie mają pojęcia, co jest w tej szufladzie i mają problemy podczas otwierania go. Eksperci sugerują zastosowanie przekładki aby szuflady miały wszystko na swoim miejscu, można zrobić przegródki na spinacze gumkami. Następnie przeglądaj do szuflady co sześć tygodni, a pozbyć się tego, co jest nie na miejscu i nie jest używane. Ważne jest abyś umieścił to zadanie w kalendarzu, eksperci ostrzegają, aby zachować termin, gdyż to pozwoli stale utrzymać właściwy porządek. O sprzątaniu rozmawiamy z firmą sprzątająca Błysk z Krakowa.
Wielu z nas, lub nawet większość z nas mówi, że tonie w e-mailach i zbyt często wykorzystuje nasze skrzynki pocztowe, jak listy rzeczy do zrobienia. Cyfrowy bałagan może być równie stresujący i wyczerpujący jak fizyczny bałagan, mówi. Ekspert sugeruje organizowanie skrzynki odbiorczej tak, aby była podobna do plików papierowych, albo by korzystać z folderów lub z funkcji wbudowanych w oprogramowaniu do robienia zadań. Na przykład, zamiast korzystać z jakiegoś słabego e-mail niesystematycznie, należy użyć polecenia programu Outlook lub ustawić przypomnienie śledzenia.
2. Brak zanieczyszczeń obniża poziom dekoncentracji
Każdego ranka w biurze witamy się i szukamy motywacji do zrobienia czegoś, co będzie na najwyższym poziomie. Komputer, jest podstawowym narzędziem współczesnego pracownika. Ekran z zaśmieconymi ikonami spowoduje twój stres i sprawi, że niemożliwe będzie, aby znaleźć cokolwiek. Zamiast tego, stwórz logiczną cyfrową całość w zbiorze by zmniejszyć liczbę ikon na pulpicie do kilku wybranych. Z tego samego powodu, usuń wszelkie notatki i przypomnienia z monitora, ponieważ będą one tylko odwracały cię od pracy.
Rzeczy osobiste szybko przytłoczą miejsce, jeśli nie mają one określonego miejsca na podłodze lub biurku, mówią eksperci. Sugerują, aby haki wiszące w biurze lub na ściance boksów zorganizować dla odzieży wierzchniej. Dostarczyć sobie trzeba osobne haki dla torebki, kurtki, akcesoriów i parasola, tak dla wizualnej atrakcyjności. Należy pamiętać o tym aby w zwyczaju mieć zawieszanie tych części garderoby każdego dnia. W ten sposób Twoi współpracownicy i goście nie będą musieli przechodzić nad torbą lub siedzieć na płaszczu.
3. Brak brudu i bałaganu sprawia, że nie ma się problemów z odnalezieniem ważnych rzeczy
Nawet z najlepiej opracowanym planie organizacji, nadal mogą być jakieś komplikacje lub pewne niedogodności, wszystko zależy od uwarunkowań indywidualnych. Poznaj siebie i swoje nawyki. Może okaże się, że będziesz potrzebował jakiejś powierzchni do przechowywania czegoś przez krótki okres. Być może pojawi się codzienna prasa lub prenumeraty czasopism. Przygotuj kosz poświęcony tym pozycjom, a usunąć je kiedy uznasz, że przeczytałeś je już od deski do deski. Podobnie zrób, jeśli często nosisz torbę lub buty na zmianę (np. idąc na siłownię czy squasha) ze sobą, przygotuj szafkę lub szufladę lub półki na te rzeczy, aby usunąć je z zasięgu wzroku Twojego oraz innych pracowników.
Nawet jeśli uważasz, że już jest w porządku, trzeba zrobić coś jeszcze, aby zapobiec gromadzeniu się kurzu, brudu, plam pochodzących od żywności lub odcisków palców. Nasi eksperci sugerują aby regularnie wliczać w koszty dezynfekcji chusteczki do czyszczenia i zająć się swoim biurkiem, telefonem, klawiaturą oraz monitorem, wyczyśćcie je chociaż raz w tygodniu. Zwyczaje także zmuszają do uporządkowania luźnych dokumentów i zapobiegają gromadzeniu się śmieci oraz odpadów. Według badań, trzy czwarte pracowników biura uważa, iż czyste miejsce pracy czyni ich bardziej wydajnymi.