Foliopaki – ciekawą alternatywą przy pakowaniu paczek

Handel internetowy sprzyja intensywnemu rozwojowi branży logistycznej i spedytorskiej, z czego korzystają również firmy kurierskie. Aby coraz bezpieczniej i efektywniej nadawać paczki, tworzy się coraz lepsze rozwiązanie, które będą sprzyjały szybkiemu i komfortowemu pakowaniu. Jednym z takich pomysłów są foliopaki, które z powodzeniem sprawdzają się na światowym rynku.

Foliopaki – co to jest?

To nic innego jak bardzo wytrzymała koperta. Wykonuje się ją zazwyczaj z podwójnej folii LDPE, dzięki temu pozostaje odporna na działanie wilgoci, wszelkich substancji niebezpiecznych, kwasów i zasad, a nawet mechanicznych zniszczeń i obtarć. W zależności od zapotrzebowania, na rynku istnieją różne typy i formaty tego typu opakowań. Najpopularniejsze są w formie koperty, zamykanej na listwę klejoną, o grubości co najmniej 5 cm, co pozwala na bardzo wygodne, szybkie oraz trwałe zabezpieczenie przesyłanej paczki. Drugi typ posiada dodatkowo wycięty w folii uchwyt, dzięki któremu przesyłkę wygodniej się dostarcza kurierowi tak jak i również dla niego stanowi to dodatkowe ułatwienie przy sortowaniu i przekazywaniu paczki klientowi. Folipaki kurierskie z nadrukiem są produkowane w kilku, różnych rozmiarach, co pozwala na wygodne zapakowanie nawet dużej gabarytowo i ciężkiej paczki, której wysokość wynosi przykładowo 70 cm.powstawanie folii

Zalety foliopaków

Największym plusem jest stosunkowo tani koszt produkcji takiego opakowania, który posiada wysoką odporność na zniszczenie. Dzięki stosunkowo gładkiej powierzchni można z łatwością nakleić dane odbiorcy paczki albo nawet szybko wykonać napis niezmywalnym mazakiem. Profesjonalni producenci tego typu opakowań są w stanie wykonać specjalnie dedykowaną grafikę czy napis, który będzie stanowić wizytówkę danej firmy. Nadruki są zazwyczaj wykonywane metodą sitodruku albo flexo, co gwarantuje uzyskanie trwałego i o bardzo wysokiej jakości obrazu, cechującego się dużym nasyceniem oraz kontrastowymi barwami. Charakterystyczny wygląd danej paczki to również duże ułatwienie dla kuriera, który z łatwością odróżni paczkę od innych, standardowo pakowanych. Ponadto, będzie stanowić skuteczną, atrakcyjną identyfikację, co jest szczególnie ważne przy budowaniu swojego wizerunku na rynku. Klient, który jest szczególnie wrażliwy na estetyczną jakość opakowania dostarczanego produktu, na pewno pozytywnie zapamięta sprzedawcę i chętniej do niego wróci, kiedy będzie planował kolejne zakupy. Ze względu na wysoką jakość zastosowanego materiału, taki foliopak nadaje się do wielokrotnego użytku, co w obliczu intensywnego zanieczyszczenia środowiska odpadami foliowymi jest również niezwykle istotną zaletą.

Gdzie warto używać foliopaków?

Jeśli zajmuje się prowadzeniem sklepu online, zaopatrzenie się w specjalne foliopaki może być bardzo dobrym rozwiązaniem. W przypadku zaistnienia takiej potrzeby sprawdzeni producenci foliopaków są w stanie stworzyć każdy rodzaj i wymiar danego opakowania, na indywidualne życzenie klienta. Poza atrakcyjnym wykonaniem graficznym oferują również duże zniżki przy zamówieniu większej ilości opakowań. Poza przedsiębiorcami, którzy parają się sprzedażą wysyłkową, foliopaki sprawdzą się również na użytek prywatny. Są lekkie, łatwe do złożenia, dzięki czemu nie zajmują dużo miejsca w mieszkaniu i niezwykle szczelne, wytrzymałe, a przede wszystkim dużo tańsze w przeciwieństwie do kartonowych pudeł. Z pewnością sprawdzą się nie tylko do wysyłania indywidualnych przesyłek, ale nawet do przechowywania różnego rodzaju przedmiotów, które pochowane w piwnicy czy na strychu wymagają specjalnej ochrony przed wilgocią lub nadmiernym działaniem promieni słonecznych.