1. Twoja strona internetowa odnotowuje większy ruch
Pozycjonowanie jest usługą marketingu internetowego, dzięki której witryna widoczna jest w wyszukiwarce Google na wyższych pozycjach w odniesieniu do wybranych słów kluczowych. Dla przykładu po wpisaniu frazy „opony sklep” – nasza pozycjonowana strona internetowa, może pojawić się w wyszukiwarce już na 3 bądź 4 miejscu. Im wyżej znajdzie się w wyszukiwarce, tym większa szansa na to, że na stronę przejdzie więcej osób. Pozycjonowanie stron internetowych jest zatem skuteczną metodą na zwiększenie ruchu na stronie. Większy ruch możemy zaobserwować dzięki takim narzędziom jak Google Analytics, ale przede wszystkim dzięki temu, że otrzymujemy więcej maili, zapytań, telefonów, czy kupowane jest dzięki naszej stronie więcej produktów.
2. Zwiększasz zasięg
Zwiększenie zasięgu w internecie oznacza dotarcie do większej ilości osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane naszymi działaniami. Niezależnie od tego czym się zajmujemy – czy jest to sklep, czy firma z działu IT, czy strona firmowa lokalnego weterynarza czy nawet instytucja stawiająca na wolontariat, możemy taką witrynę pozycjonować. Zwiększenie zasięgu wiązać będzie się z wyborem większej ilości słów kluczowych, na które możemy być widoczni w wyszukiwarce. Im więcej takich słów, tym większa szansa na to, że o naszej stronie internetowej dowie się więcej osób. Słowa kluczowe nie muszą kierować bezpośrednio do strony głównej witryny, ale np. do rozmaitych podstron. Przyjęło się, że im bardziej zaawansowane są frazy kluczowe tym do dalszego poziomu stron powinny trafiać. Dla przykład fraza „opony sklep” może „wypluwać” nam stronę główną sklepu internetowego ale już „opony michellin sklep” – podstronę, na której znajdują się tylko opony tej marki. Zwiększenie zasięgu dzięki pozycjonowaniu pozwala nam dotrzeć do klientów o różnych preferencjach oraz potrzebach. Jak wiadomo, każdy konsument jest inny i ma inne potrzeby, dlatego wybierając wiele zróżnicowanych słów kluczowych zwiększamy swoją szansę, że sprostamy oczekiwaniom wielu osób. Im częściej strona internetowa pojawia się w wyszukiwarce na jakieś zapytanie, tym większa szansa na to, że nazwa sklepu zostanie zapamiętana – to z kolei jest sposobem na budowanie marki.
3. Odpowiadasz na potrzeby konsumentów
Konsumenci często szukają w internecie dzięki wykorzystaniu dłuższych zwrotów kluczowych – w świecie pozycjonowanie tego rodzaju frazy określa się mianem long tail (długi ogon). Konsumenci stawiają zatem przed agencjami SEO wyzwanie dostosowania stron internetowych do sugestii użytkowników. Jeżeli będziemy stale badać rynek i sprawdzać, czego aktualnie poszukują nasi potencjalni klienci oraz jakie frazy wpisują aby nas znaleźć w internecie, będziemy w stanie odpowiadać na ich potrzeby, a dodatkowo wzmocnimy również pozycję strony dzięki optymalizowaniu jej w bardziej naturalny sposób, co jest dobrze punktowane oraz oceniane przez algorytm dla wyszukiwarki Google. Jeżeli chcemy „przejąć rynek” oraz odpowiadać na wiele pobocznych i bliskich sobie zapytań, możemy zdecydować się na pozycjonowanie lokalne, które pomoże nam w pojawieniu się na wysokich pozycjach na wiele różnych zapytań na wiele lokalnych fraz.