W Polsce, dla przeciętnego konsumenta coraz większe znaczenie ma trend zdrowego jedzenia, który przybiera na sile i wszystko wskazuje na to, że szybko się nie zatrzyma. Zjawisko to, jest również obserwowane w segmencie produktów skierowanych dla dzieci. Sami rodzice, kierowani troską o swoje pociechy zwracają szczególną uwagę na skład produktów.
Te informacje motywują producentów do stopniowego przestawiania się na zdrowe produkty, a co za tym idzie – rozwijania dotychczasowych technologii i receptur, które będą zdrowe, a jednocześnie smaczne i chętnie kupowane. Niektóre firmy, produkujące napoje dla dzieci zrezygnowały z cukru na rzecz stewii, co znacznie obniżyło kaloryczność tego produktu.
1. Producenci zwracają uwagę na to, co jedzą dzieci i oferują im coś zdrowego
Specjaliści spodziewają się, że będziemy teraz obserwować coraz większy wysyp zdrowych produktów skierowanych dla dzieci. Obecnie zbilansowana dieta dla dzieci to nowy wyznacznik i popularny temat. Mamy które już od kilku lat są nawracane przez media na zdrowy tryb życia, teraz chcą zarazić nim swoje pociechy. Zwracają one uwagę na kwestie takie jak dzienne kaloryczne zapotrzebowanie, zawartość cukrów i soli w produktach oraz ilość witamin i składników odżywczych.
2. Rodzice dzieci poszukują zdrowych alternatyw
Jak podaje sklep ze zdrową żywnością e-condimenta.eu: z badań wynika, że około 50% rodziców Polsce, których dzieci mają od 0-4 lat w aktywny sposób poszukuje produktów spożywczych skierowanych dla dzieci w tym wieku, które zawierają witaminy i substancje spożywcze niezbędne dla ich prawidłowego rozwoju. Te same badania wskazują, że 55% polskich rodziców narzeka na wystraczającą ilość zdrowych przekąsek i słodyczy przeznaczonych dla małych dzieci.
Poszerzająca się świadomość polskich rodziców odzwierciedla trendy panujące na rynkach zagranicznych, co świadczy o szybkiej przyswajalności polskich konsumentów zdrowych nawyków żywieniowych. Jest to jak najbardziej pozytywna obserwacja w obliczu rosnącej liczby otyłych dzieci w Polsce. Producenci wydają się chcieć podjąć współpracę z rodzicami, ponieważ na rynku systematycznie rośnie ilość zdrowych produktów, bogatych w witaminy i minerały, tym samym w ich składzie znajdziemy mnie cukru i soli.
3. Zwiększa się świadomość wśród najmłodszych
Producenci kierujący żywność dla dzieci również nie mają żadnego wyjścia. Okazuje się, że moda na zdrowa żywność to nie tylko moda i zjawisko to będzie tylko rosło i rozwijało się. Któregoś dnia nawet dziecko wzgardzi słodzonym sokiem i tłustym pączkiem. Dlatego to jest moment, w którym przedsiębiorcy powinni wykazać się umiejętnością analizy danych i zacząć się przestawiać stopniowo na produkcje zdrowej żywności. Poniekąd może być to zabawne i niebywałe, bowiem jak niby Nutella może odpowiedzieć na takie wymagania? Czy koncerny produkujące wyroby z czekolady będą systematycznie tracić zyski? Analiza trendów i przyszłości nigdy nie była łatwym zadaniem, jednak pewnym jest, że należy być gotowym na wszystko.