Trzy powody do rebrandingu twojej marki

Każda marka to niewątpliwie pewne dobro, o które należy się troszczyć. Wszystkie działania marki mogą mieć jakieś konkretne konsekwencje – czasami są to same pozytywy, innym razem są to elementy burzące dotychczasowy dobry wizerunek. Niezależnie od tego co robimy, niekiedy nie zauważamy, że oto nadszedł czas na zmiany. Marka, które pozostaje w stylu, daje przewagę swojej konkurencji i może tracić dotychczasowych klientów. Kto się bowiem nie rozwija, stoi w miejscu. Kiedy marka zostaje z tyłu, najlepszym wyjściem może pozostać rebranding marki.

1. Twoja marka jest przestarzała i nie dostosowała się do oczekiwań obecnego rynku

Podstawą każdej marki powinno być śledzenie trendów i oczekiwań konsumentów. Teoretycznie to właśnie od nich zależy czy produkt lub usługa będą posiadać pewne zainteresowanie, czy też nie. Marki, które posiadają stary sposób komunikacji z otoczeniem, wykorzystują utarte schematy kampanii reklamowych i nie potrafią dostosować się do tego czego oczekują ich potencjalni klienci będą tracić i pozostanie im jedynie. Marka przestarzała, która potrzebuje rebrandingu to taka marka, która nie rozumie obecnego rynku. Obecny rynek wymaga zaś zbliżenia się do klienta, zrozumienia jego potrzeb, nieustannego śledzenia trendów, bezpośredniej komunikacji czy bycia autorytetem oraz podmiotem, który inspiruje. Marki parające się wyłącznie oferowaniem produktów oraz usług bez żadnej wartości nadrzędnej szybko stracą zainteresowanie – przede wszystkim u młodszych konsumentów, którzy potrzebują ciągle czegoś nowego.

2. Konkurencja wprowadziła nowe rozwiązania

Przez nowe rozwiązania należy rozumieć nie tylko nowy sposób komunikacji czy skuteczniejsze budowanie świadomości marki ale także narzędzia czy kroki, które pozwalają marce zbliżyć się bezpośrednio do konsumentów. Może to być wykorzystanie mediów społecznościowych, może to być działalność charytatywna, nowe oprogramowanie, aplikacje, projekty, koncepcje – wszystko to co jest innowacyjne i przyciąga. Marki, które nie wprowadzają do swojej oferty niczego nowego i tkwią „w bezruchu” mogą wydawać się niezbyt interesujące i w konsekwencji nie zdobywają potrzebnego im ruchu.

Robimy nowy rebranding marki

3. Identyfikacja wizualna twojej marki jest przestarzała

Stare logotypy, które zostały skreślone „na kolanie”, nudne szaty graficzne, źle dobrane kolory, kroje pisma i brzydkie strony internetowe to powód do tego aby wprowadzić rebranding marki. Nowa szata graficzna i komplet projektów, w których pojawi się nowoczesne, dobrze oddające tożsamość logo, kolory, projekty www, projekty reklam czy gadżetów pomogą odświeżyć markę i prawdopodobnie pomogą wzbudzić zainteresowanie tymi zmianami w mediach internetowych. Dobra identyfikacja wizualna przyciąga, a jeśli dodatkowo wprowadzona została pomyślnie we wszystkim miejscach i projektach, w których pojawia się brand, to poprawia to branding marki. Rebranding marki i nowa identyfikacja wizualna to właściwe oczywistość – rzadko bowiem zdarza się, aby marka postawiła wyłącznie na nowy sposób komunikacji czy zmianę grupy docelowej.